21-01-2017 - Tuc de Horno
21-01-2017 - Tuc dera Sèrra Nauta-Tuc Blanc
21-01-2017

Pic Negre i Pic de Monturull des de Bescaran
Ruta circular pujant pel Torrent de Port Negre i baixant per Torrent de la Bassa. Bastanta neu als fons de vall i molt ventat a carenes i cims.
La pista que surt de Bescaran i seguint el riu Bescaran puja cap al Coll de Midós està  ben nevada però amb 4x4 podem pujar fins a la cota 1600. Calcem esquís i pujem per la pista seguint unes traces de moto de neu que van cap a Coll de Midós fins als prats de sota la Barraca del Vaquer, atravessem el riu i anem cap a la Barraca i després seguim un caminet que surt per sobre de la Barraca que ens porta al Torrent de Port Negre. Remuntem tot el Torrent, primer per zona boscosa amb bastanta neu pols i després per vall oberta amb neu compacte i ventada. La vall es llarga però sense cap dificultat arribem al Port Negre i per la carena de seguida al Pic Negre. Bon mirador sobre Andorra i el llunyà  Pallars.
Des de el cim ja es veu el proper objectiu, el Pic de Monturull al que haurem d'arribar per una llarga i ventada carena passant just per sota el Pic Negre d'Urgell, amb trams de neu dura i ventada i amb trams amb neu pols acumulada. Des de el cim bones vistes cap al Perafita i Estanys de la Pera i cap al Cadi. Sortim directes del cim a buscar una pala orientada a sud, amb tendència a baixar cap a l'esquerra sota el Coll de Monturull doncs la part de dalt a la dreta està  bastant carregada. Bona neu pols que al anar entrant al Torrent de la Bassa es va encrostant. El Torrent es va tancant i ens fiquem dins del bosc on amb tendència a l'esquerra del Torrent i a la dreta a la part baixa podem baixar sense gaires problemes amb bon gruix de neu variable; trams de pols bona i trams encrostats. De seguida ens retrobem els plans de sota la Barraca del Vaquer i recuperem la pista i les traces de moto de neu que fan que la baixada sigui ràpida però amb un bon fart de remar.
Sortida llarga però fàcil per valls solitàries però amb encant.
19,50 Km + 1246 m
Jaume G, Xevi, Jaume M. i Miquel

Pujant prop de la barraca del Vaquer